کاربردهای سنگ گرانیت در ساختمان سازی

در ساخت هر سازه ای، نما و ظاهر آن یکی از ارکان مهم می باشد که مورد توجه طراحان و متخصصان است. این که ما در ساخت نما، از بهترین متریال ها و مصالح استفاده کنیم، امری بسیار مهم است زیرا مواد به کار رفته باید استحکام بالایی داشته باشند تا چندین سال مورد استفاده قرارگیرند.

معرفی کاربردهای سنگ گرانیت در ساختمان سازی

این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت بوده و کانی های موجود در آن ، به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود.
گرانیت جزو سنگین‌ترین سنگ‌ها به شمار می رود؛ با این حال دارای استحکام و مقاومت زیادی می باشد. با این وجود لازم است بدانید این سنگ نه تنها می‌ تواند در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی ایفا کند بلکه به دلیل تنوع رنگ، به عنوان عنصری جهت زینت بخشیدن به بناهای مختلف نیز کاربرد دارد.
سنگ گرانیت در برابر عوامل مختلف از استقامت بالایی برخوردار است. کاربرد سنگ گرانیت در ساختمان اداری و تجاری در ایستگاهای مترو و جاهای مختلفی می باشد.
اگر بخواهیم از کاربردهای بیشتر گرانیت بگوییم، می توان به استفاده از آن در راه‌پله‌ها، پارکینگ، کانتر، کابینت و همچنین سینک آشپزخانه با توجه به رنگ و سلیقه افراد نام برد و همچنین در فضاهای بیرونی برای محوطه‌سازی پارک‌ها، جدول‌کشی کنار جاده، کارهای تزیینی و دکور و عابر پیاده استفاده می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *