بهترین سنگ نما جهت طراحی نمای ویلا

در ساخت نمای ساختمان ها، بهتر است به نکاتی توجه گردد که جذابیت نما را چند برابر می کند. در ساخت نمای ویلاهای ساختمانی باید نکاتی توجه کرد که در بقیه ساختمان ها تمرکز کمتری بر آنهاست.
مصالح به کار رفته در نمای ساختمان بایستی از لحاظ رنگ، جنس، ضرایب انتقال حرارتی، دوام مصالح و جذب آب مناسب و مرغوب باشند.نماهایی با طیف رنگی گرم مانند رنگهایی در تونالیته رنگهای قرمز در مناطق سردسیر بیشتر به کار می روند؛ پس شما می توانید از سنگ هایی با رنگ تیره همانند تراورتن مشکی یا قرمز در نمای خود بهره گیرید.
تراورتن همچنین کیفیت و استحکام بالایی دارد و از این جهت در ساخت نماهای ویلایی به شکل گسترده ای استفاده می گردد.
اگر دقت کرده باشید در کشورهای اروپایی اغلب نماها علی الخصوص شیروانی های ویلا ها و ساختمانها به رنگ قرمز یا نارنجی هستند.
بطور کلی رنگهای گرم گرما را بیشتر به خود جذب می کنند و حرارت آفتاب را در خود حفظ می کنند؛ این امر به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک شایانی می کند.
رنگهای روشن و سرد معمولا دافع گرما و حرارت و منعکس کننده تابش خورشید هستند و به همین علت در مناطق سردسیر و ساخت نماهای ویلایی توصیه نمی گردند.
هر چند که استفاده از مصالح گران قیمت تاحدودی میتواند متضمن زیبایی گردد اما استفاده از مصالح ارزان قیمت دلیل بر ناموزونی کار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *